close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך תוכנית עסקית מקוצר - כל המידע במקום אחד

מערכת שורשח אייר, תשפב09/05/2022

להקלה בעת בניית התוכנית העסקית, ריכזנו מספר דגשים חשובים שחשוב ליישם בעת בניית תוכנית עסקית לעסק שלכם

תגיות:
צילום: freepik
תוכנית עסקית מהווה מסמך ניהולי חשוב ביותר, מסמך שתפקידו להעניק לבעל הפרויקט תמונה עתידית של המיזם ואפילו להציג דרך ברורה לפיתוח העסקי מכלל הבחינות האפשריות אשר ביניהם שיווק ופרסום, פיננסים, אסטרטגיות וכיוצא בכך, תוך כדי התייחסות לכלל המאפיינים והמטרות הרלוונטיים. כתיבה של מסמך המכיל
צילום: freepik
תוכנית עסקית מהווה צעד משמעותי והכרחי שמומלץ לבצע מוקדם ככל הניתן, גם לאור העובדה כי מדובר במסמך המסייע בכל הנוגע למזעור נזקים וסיכונים וגם כי התוכנית העסקית מגדילה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של המיזם.

אולם, כתיבת תוכנית עסקית מוצלחת מהווה לעיתים קרובות משימה לא פשוטה בכלל. על התוכנית העסקית להיות מנומקת ומוסברת היטב וכמו גם, להישען על מידע אמין שממשיך להתעדכן בהתאם לצורך יחד עם פיתוח העסק.

על מנת להקל עליכם בעת בניית התוכנית העסקית, ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים שחשוב ליישם בעת בניית התוכנית העסקית שלכם:

דעו את התחרות –
אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם בעת בה אנו מעוניינים לבנות תוכנית עסקית הינה היכרות עם השוק, ועם המתחרים בפרט. ככל שתכירו לעומק את המתחרים שלכם ואת השירותים אותם הם מציעים בצורה טובה יותר, כך למעשה תוכלו לבצע הערכה מדויקת יותר בנוגע למוצר שלהם ולהפיק מכך את כלל היתרונות והחסרונות ביחס ליתר, במילים אחרות - כך תוכלו להישאר מעודכנים במגמות המשתנות הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם, מגמות המחזיקות ביכולות השפעה משמעותיות על רמת ההצלחה של התחתרות שלכם אל מול המתחרים.

הכירו את קהל היעד –
ניתן לומר באופן חד משמעי כי היכרות מעמיקה יחד עם קהל היעד הרלוונטי לתחום העיסוק שלכם עשוי להוות את אחד המרכיבים החשובים ביותר הנדרשים לשם כתיבת תוכנית עסקית מנצחת. אפשר לומר כי ככל שתכירו יותר לעומק את קהל היעד שלכם, כך תוכלו לייצר מוצרים איכותיים ומתאימים יותר וכמו כן, מחזור המכירות יעלה בהתאם. במילים אחרות - היכרות מעמיקה יחד עם קהל היעד שלכם היא המפתח האידיאלי להצלחה עסקית וכמו כן, הפגנת היכרות שכזו תהווה את הדרך לבניית תוכנית עסקית מתאימה ומנצחת.

הצבת יעדים ריאליים –
בעת בה אתם מתכננים את האסטרטגיה העסקית שלכם, ניכר כי אחד הפרמטרים החשובים שלשמו בכלל נערכת כתיבת המסמך הינה הצבה של יעדים לאורך כל הדרך - יעדים הכוללים פיתוח של השירות והמוצר אותו אתם מציעים, יעדי מכירות, יעדים של פיתוח עסקי, אסטרטגיות, שיווק וכן הלאה וכן הלאה. על כן, במידה והיעדים אותם תציבו יהיו לא ריאליים ביחס למציאות, ניכר כי הכישלון עשוי להיות גבוהה. אי לכך, מוטב כי תהיו ריאליים בעת כתיבת המסמך וכמו גם, תישענו על כמה שיותר נתונים קיימים והישארו פתוחים לביקורות מאנשים רלוונטיים בתחום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה